Cloudbased backoffice

booq POS heeft een cloudbased backoffice, waarmee je altijd en overal realtime inzicht hebt in je verkoopdata. Met een paar klikken of tikken zijn uitgebreide managementrapportages, artikelbeheer en bijvoorbeeld de aanmaak van keuzemenu’s binnen handbereik. Vanwege de cloudbase en realtime synchronisatie werk je ook uitstekend buiten de deur, op het terras bijvoorbeeld. Met booq kies je voor een optimaal overzicht en maak je keuzes op basis van data.

Werken in de cloud

Met een cloudbased kassasysteem, heb je altijd controle over jouw horecazaak – ook op afstand. Waar je ook bent en met welk apparaat je toegang wil tot de backoffice, met booq heb je de ultieme vrijheid.

  • Verzamel data in een beveiligde cloud-omgeving.
  • Check je verkopen vanuit elke locatie.
  • Maak snelle beslissingen of vervolgstappen op basis van data.
  • Beheer je kassa's en devices op afstand.

 

Automatisch updates

Je booq-kassasysteem is altijd up-to-date en voorzien van de nieuwste functies. Regelmatig en automatisch wordt je booq-systeem voorzien van software-updates. Wanneer er een update beschikbaar is, is dit aangegeven bij het inloggen. Het moment van updaten bepaal je zelf en gaat razendsnel. Na de update kun je genieten van alle nieuwe features en mogelijkheden. Handig!

Multi-filiaal

Manage meerdere vestigingen, bepaal het kassa-assortiment en de prijslijnen vanuit één centrale backoffice-omgeving. Bekijk in de multi-store rapportages zowel het totaalbeeld als de resultaten per vestiging. En nieuwe zaken voeg je eenvoudig toe, want booq groeit met je mee!

  • Beheer alle activiteiten vanuit één centrale plek.
  • Kijk hoe individuele vestigingen presteren en ten opzichte van elkaar.
  • Voeg nieuwe vestigingen meteen toe en koppel de juiste prijslijnen.
  • Registreer gebruikers en kassa’s per vestiging.

Configuratie

Binnen de configuratiepagina stel jij je kassa en app op maat in. Als jouw zaak bijvoorbeeld niet gebruikt maakt van de mogelijkheid tot afhalen, kun je deze functie verbergen.

  • Stel in welke functies je zichtbaar in de app wil tonen en in welke volgorde.
  • Maak standaardkortingen aan zoals 10% personeelskorting.
  • Maak je kassa persoonlijk en verklein de kans op fouten.

Gebruikers toevoegen en rechten beheren

Niet iedere medewerker heeft toegang tot de backoffice en al haar volledige rechten in de kassa nodig. In het dashboard van de backoffice kun je door middel van rollen gebruikers activeren en machtigingen toekennen voor zowel de toegang tot de kassa-app als de backoffice.

  • Stel toegangsrechten tot specifieke functionaliteiten in, passend bij de verantwoordelijkheden van je medewerkers.
  • Plaats gebruikers in gebruikersgroepen om een rechtenstructuur op te stellen.
  • Koppel hieraan een persoonlijke inlogcode, een pasje of ander identificatiemiddel.

Artikelbeheer en omzetgroepen

Prijzen wijzigen, nieuwe producten of menu’s toevoegen is in het ‘Artikelenscherm’ al met een paar klikken geregeld. En zo’n wijziging in de kassa is dan meteen in ál je verkoopkanalen doorgevoerd, bijvoorbeeld ook in je QR-bestelsite, webshop of bestelzuil!

  • Maak, wijzig of verwijder artikelen en plaats ze binnen een artikelgroep en menu.
  • Omzetgroepen bestaan uit een hoofdgroep (‘Dranken’ ) en subgroepen (‘Warme dranken’en ‘Frisdranken’).
  • Voeg artikelgegevens als de naam, omzetgroep, prijs, type gang en BTW toe.
  • Zoek eenvoudig op artikelen en artikelgroepen door te filteren.
  • Creëer keuzemenu’s met meerdere gangen door subgroepen te koppelen (een hamburgermenu bestaat uit een hoofdkeuze, bijgerecht en drankje).
  • Voeg menukeuzes toe zoals de broodkeuze of bakwijze (medium, rare of well done)
  • Bepaal de productievolgorde aan de hand van artikelcodes (vlees = 100, vis = 200 en vega = 300).

Productiefaciliteiten instellen

Binnen booq POS wordt gewerkt met productiefaciliteiten. Hiermee wordt op een slimme manier bepaald op welke printer(s) of eventueel keukenscherm(en) het artikel weergegeven of afgedrukt moet worden.

  • Groepeer productiebonnen per wijk om deze op een andere printer/scherm te laten weergeven of afdrukken.
  • Combineer artikelen om bepaalde combinaties op een specifieke printer te printen.
  • Koppel andere hardware aan de kassa zoals een geldlade of scanner.

Klanten/debiteuren achteraf factureren en verschillende betaalmethodes

In booq POS kun je eenvoudig debiteuren of specifieke klanten met NAW-gegevens opnemen die je of direct weg wil schrijven of achteraf wil factureren. Maak je deze klanten in de backoffice aan, dan worden ze zichtbaar in de app onder de functie ‘klant’.

  • Geef per debiteur een limiet of prijslijn in.
  • Identificeer de klant door middel van een code, klantenpas, barcodes of NFC-tag.
  • Pas eventuele kortingen toe, een limiet op een rekening of ‘achteraf betalen’.
  • Werk met verschillende betaalmethodes én meerdere valuta!

Dagrapportages

Gebruik de geïntegreerde dagrapportages voor een algemeen óf juist heel nauwkeurig beeld van jouw zaak (of zaken!). Dankzij uitgebreide data en statistieken zie je ieder moment hoe jouw bedrijf ervoor staat.

  • Check omzetten per artikel, prijslijn, medewerker en meer.
  • Bekijk het totaal aantal orders, de gemiddelde besteding en aantal ingevoerde gasten.
  • Ontdek de favoriete betaalmethode van jouw klanten.

Manage je personeel door de dienstenrapportage

Houd oog op de taken, prestaties en diensten van jouw personeel. booq werkt met diensten, elke gebruiker die inlogt heeft zijn eigen dienst. Zo ontdek je je top-werknemers!

  • Raadpleeg rapportages: zoom per medewerker in op de omzet, verkochte artikelen, aantal orders en bijzondere acties (zoals tafels verhuizen).
  • Overzichten van open orders, overzicht regel-/bonkortingen en ingevoerde gasten.

Aanvullende backoffice-modules:

> Prijsbeheer / menuplanner

Prijsbeheer is een module voor menuplanning of prijsmanagement. Hiermee kun je prijsregelsets aanmaken. Een prijsbeheerset wordt bepaald door het bepalen van wat, waar, wie en wanneer. Een prijsregel kan dus bijvoorbeeld actief zijn op een locatie en/of bepaalde doelgroep (klant/debiteur) en/of tijdsperiode. Zo kun je een speciale menukaart activeren voor een specifieke periode (tijd/dag) zoals Valentijn of Moederdag.

> Promoties: combideals, bonkorting of kwantumkorting

Met de module Promoties kun je aanbiedingen of klantspecifieke kortingen configureren. De kassa kan gecombineerde promotieacties verwerken, waarbij de module altijd de meest voordelige combinatie kiest voor de gast. Er zijn een drietal promoties beschikbaar:

Combideal:  Het aanslaan van een combinatie voor gedefinieerde artikelen resulteert automatisch in een vaste prijs, kortingspercentage of kortingsbedrag. Bijvoorbeeld een hamburgermenu welke bestaat uit een drankje, hamburger en friet.

Bonkorting: De korting wordt berekend over de bonwaarde. Bijvoorbeeld 10% korting wanneer de gast meer dan EUR 100,00 betaald.

Kwantumkorting: Een bepaalde hoeveelheid van een artikel resulteert in een korting. Bijvoorbeeld de tweede koffie voor de helft van de prijs.

Zin om met de backoffice van booq aan de slag te gaan?

Vul het onderstaande formulier in voor een vrijblijvende demo.

.

Bedrijfsnaam*
Contactpersoon*
Vestigingsplaats*
E-mailadres*
Telefoonnummer*

.